fredag den 30. juli 2010

Niels Barfoed: Farvel så længe!, nogle erindringer, 2007

Jeg er ikke sikker på at jeg jeg havde købt Niels Barfoeds erindringer, hvis ikke det havde været for det helt pragtfulde forsidebillede af ham, som pryder smudsomslaget på bogen. At bogen så lå i en rodekasse gos Arnold Busck til en femmer, gjorde ikke beslutningen sværere.
Jeg var til gengæld ikke begejstret for indholdet til at starte med, men efterhånden som Barfoed vandt flere og flere sympatipoint, kom jeg til at holde både af bogen og af ham. Han virker som et rart, rundt og rummeligt menneske, og at han så endda skriver rigtig godt gør ikke bogen ringere!
Når det så er sagt, syntes jeg ofte, at jeg ikke fik noget at vide om baggrundene for de oplevelser, som han har været ude for. Jeg blev lidt efterladt med med indtrykket af, at tingene i højere grad er sket rundt omkring Barfoed eller ved nogle tilfælde, som man ikke rigtig får forklaret. Det gør så, at jeg stadig ikke kender mange væsentlige sider af Niels Barfoed, selv om de ofte er dem, som (jeg tror) har gjort Barfoed til den kulturperson, som han er.
***

Ingen kommentarer:

Send en kommentar