mandag den 16. juli 2012

Litteraturfestivaler og andre litterære gedemarkeder i resten af 2012 - og især om Louisiana Literature...

Så, man kan vel ligeså forsigtigt prøve at komme i gang med efterårets bogsæson ved at se på de litteraturfestivaler og andre littrære gedemarkeder, som stadig mangler at blive afholdt i resten af 2012.
Jeg glæder mig specielt til Louisiana Literature i slutningen af august, som Fruen og jeg vil deltage grundigt i! Hovednavnet er her den legendariske sanger og sangskriver Patti Smith, som har fået et gigantisk gennembrud som bogforfatter med erindringerne Just Kids. Men der er også andre forfattere, som det alene er værd at købe billet for at høre. For det første tre amerikanere Nicole Krauss (Det store hus), hendes mand Jonathan Safran Foer og David Vann (Caribou Island), men også svenske Kerstin Ekman (Mordets praksis) og norske Tomas Espedal glæder jeg mig til at høre ord fra.
Men ellers er her en liste med links til de øvrige større arrangementer i efteråret. Har du nogle du vil supplere med - så send en gerne en kommentar!

August:
September:
Oktober:
November:
Du kan se flere links - også til de større bibliotekers litteraturarrangementer - på Forfatterværk.net

2 kommentarer:

  1. Der er også en stort opslået bogmesse for både børn og voksne på Herlufsholm i september; man regner med mellem 1500 - 2000 besøgende:
    http://fantasybogmesse.dk/

    SvarSlet
  2. Den er sat på listen - også på mit indlæg på Litteratursiden.

    SvarSlet