mandag den 22. februar 2010

Dan Brown: Det forsvundne tegn, 2009

Bare han dog kunne skrive og ikke bare belære med detaljer! Jeg nåede til side 220 og følte mig så belært om alle mulige småting, som blev slået stort op, at det stod op i halsen på mig. Brown har sikkert sin research i orden, men hvad skal han dog bruge den til, når han ikke vil andet end at skrive en bog, som kan sælges til lige præcis de samme som læste de andre bøger, han skrev.
De andre læste jeg i det mindste færdigt, men nu var det for meget skolemester og for lidt forfatter. Jeg havde ellers besluttet mig for at læse bogen pga. de
fordomsfulde foromtaler, som dømte bogen til at være det rene lort uden at folk havde læst hverken den eller nogen af de andre af DB. Denne gang havde 'fordommerne' ret: Bogen var det rene lort.
Konklusion: 1/2 stjerne for at grave diverse detaljer frem, 1/2 for forsøget på at kæde dem sammen til 'noget dybt' - og 1/2 for at have fået møget udgivet!
("Læst" november 2009)
(Originaltitel: The lost symbol, 2009)
*1/2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar