torsdag den 4. marts 2010

Stephen King: Efter solnedgang, 2009

Ahhh, det er godt at læse noget Stephen King igen efter en pause på 15-18 år. Også selv om det er i novelleform, der kun giver en fornemmelse af det, som King er en suveræn mester i, nemlig at gøre sine personer og deres tanker og omgivelser så levende, at man uden at betænke sig køber de overnaturlige elementer, som ofte indgår. Det er da også de længste af novellerne, der er de 'bedste', dvs. bider sig mest fast og næsten bliver til virkelighed. Nogle af de kortere virker lidt som fyldstof...
Jeg glæder mig til at kaste mig over nogle af hans nyere romaner for at læse noget King-size, hvor han rigtig har hjemme - og hvor hele udtrækket er i spil. (Selv om jeg ved, at min nattesøvn og forestillingsverden kan ændre sig op til flere uger bagefter).
Stephen King har i øvrigt nok det flotteste forfattersite, jeg har set.

(Originaltitel: Just after sunset, 2008)
***

Ingen kommentarer:

Send en kommentar