mandag den 20. september 2010

Forskræp: Katrine Grünfeld: Sommerferie, 2010

For anden gang i år har jeg læst Katrine Grünfelds anden roman Sommerferie. Det har jeg skullet gøre, fordi jeg onsdag d. 29. september kl. 17 vil fortælle om bogen på en bogcafé på Stadsbiblioteket i Lyngby, en bogcafé som denne gang har overskriften Undskyld, hvor ligger det gode liv?
Og jeg er blevet bekræftet i mit valg af Sommerferie som egnet til dette tema - ikke mindst for at tilføre et ordentligt skud malurt til smagen af Det - tilsyneladende - Gode Liv. 
I bogen kan Johanne til at starte med opretholde facade udadtil som den perfekte og stabile familie med sin mand Jakob og deres tre dejlige unger, der holder kontinuerlige og pittoreske ferier i det arvede hus i Sønderho på Fanø - men efterhånden som Johanne krakelerer mere og mere, bliver Det Gode Livs illusion gennemhullet.
Jeg tror, at jeg har fået valgt citater og temaer ud til mit lille indslag - og hvis det bliver egnet til at blive lavet skriftligt, vil jeg senere opdatere dette indlæg her på Brokken.
Se min anmeldelse af Sommerferie fra 13. maj 2010. Den står jeg ved...

DET blev altså ikke til et manuskript, der kunne bruges skriftligt på bloggen. Men før min 'tale' var der der et eksemplar på hylden og nogle dage efter var der fire reserveringer, "så det var nok ikke så galt"...

2 kommentarer:

  1. Hej Michael
    Jeg er beæret. Ville gerne have lyttet med, men kan desværre ikke. God aften.
    Kh
    Kat

    SvarSlet
  2. Hej Katrine

    Det kunne da have været fint at hilse på dig og høre, hvad du havde at sige om det jeg havde at sige...
    På den anden side kan jeg da heller ikke lade være med at føle mig lidt lettet over, at du ikke hører, hvordan jeg står og forsøger at gøre mig småklog på din bog...

    SvarSlet